چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: پارلمان ونزوئلا به اجماع به پروژه هوگو چاوز رای داد که در آن پیش‌بینی شده است ریاست جمهوری در این کشور نامحدود شود.

خبرگزاری آلمان از کاراکاس گزارش داد، بنا به گزارش رسانه‌های ونزوئلایی، مجمع ملی ونزوئلا با اجماع به پروژه هوگو چاوز رای داد.

این اولین رای‌گیری برای سه دوره رای‌گیری بود که پیش‌بینی می‌شد در پارلمان ونزوئلا صورت بگیرد. در صورتی که این پروژه در پارلمان پیش برود، ونزوئلایی‌ها باید به اصلاح قانون اساسی در یک همه پرسی رای دهند.

تاکنون فقط یک رییس‌جمهور دو دوره در این کشور نفت خیز آمریکای لاتین انتخاب شود. پس از آن ریاست جمهوری به چاوز که ملی‌گرای چپ است، رسید که تا سال 2012 ادامه خواهد داشت. او به دنبال «دموکراسی سوسیالیستی» و ملی کردن صنعت نفت این کشور است.

چاوز قصد دارد 33 بند از مجموع 350 بند قانون اساسی ونزوئلا را تغییر دهد. یکی از این بندها به افزایش دوره ریاست جمهوری از شش به هفت سال اشاره دارد. خودمختاری بانک مرکزی نیز در این قانون پیش‌بینی شده است.

چاوز در جریان ارایه پیش‌نویس این قانون به پارلمان اعلام کرد که اصلاحات مد نظر وی در خط مقدم مبارزه با فساد قرار دارد. در پارلمان 167 کرسی به حزب دولت تعلق دارد.

کد خبر 29574

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز